
Október 27, egy szombati munkanap, sokan szabadságot vettek ki, hogy részt vehessenek a fémműves képzésen. Már lassan háromnegyedéhez közeledik a tanfolyam, eddig semmi igazán ötvösség nem volt. Eddig!!! így nagyon vártuk már ezt az alkalmat…
A fotósokkal, és a dekoratőrökkel együtt, összevont órákon tanultunk rengeteg művészettörténetet, akvarellel festettünk csendéleteket, sok-sok anatómiaórán rajzoltunk pucér és nem pucér modelleket,csontokat, tanultunk egy kevés tipográfiát, és részt vettünk vállalkozásgazdaságtannak nevezett gyorstalpalón is. De most végre, belevágunk! – gondoltuk…”KREATÍV SZAKMAI TERVEZÉS”- jól hangzik!
Az, hogy megint összevont óra lett, váratlanul ért, de úgy látszik a szervezőket is, mert nem fértünk be a terembe. Így a később jövőknek kinyitottak még egy termet, és a tanár a kettő közt rohangált…
Első feladat: a magunkkal hozott újságokból vágjunk ki képeket, és csináljunk két montázst. Az egyik témája a harmónia, a másiké a feszültség legyen. Instrukció: ne használjunk fel túl sok képet, inkább csak néhányat, azaz a kevesebb néha több! Ennyi.
4 óránk volt erre. 4 teljes óra. És sokan ezért szabadságot vettek ki a munkahelyükön. Mint az oviban. Vagdoss, ragasz, jaj de ügyes vagy! Ennyi. Nem hiszem, hogy ezzel bármit is fejlődtünk volna. Nem mutattak montázsokat, jó vagy ellenpéldát. Nem mondtak el szinte semmit.
Hát közfelháborodás azért volt, rendesen. Házi feladatnak egy tartalmas óra után még elment volna, na de ezzel tölteni 4 értékes órát! Valaki azt mondta a diliházban érzi magát, valaki pedig az oviban. Az egyik fotós osztálytársam kivágott egy álló borzot, a szemére rakott egy narancssárga napszemüveget, kezébe egy puskát, a kép másik oldalára, pedig egy csöppet sem ijedt nőt. Hát ez a megoldás nem nyerte el a tanár tetszését, de nem derült ki, hogy miért nem. Pedig igazán kíváncsi lettem, szerintem igen kreatív volt, még ha kissé perverz is. Sajnos erről nincs képem.
Én két, a papírgyűjtésen kukázott női magazint vittem, a Burdáimat, vagy az ékszeres újságjaim semmi pénzért nem áldoztam volna fel. Telis-de teli bugyuta modellekkel, így nem sok mindenből választhattam. Maradt egy strandjelenet, amelyet kissé feltuningoltam, majd a tanárnő kérésére, -mint tudjuk a kevesebb több- kettévágtam, így rögtön kettő képem is lett, íme:
Nézzétek milyen ügyesen a nő kezébe “montázsoltam” :) a koktélos poharat, s fel sem tűnhet, hogy a karkötő sem eredeti…
S az egyesek által “Iszony” névre keresztelt második képem, se semmi, a röpdöső rózsaszín fánkok harmóniája a rózsaszín úszóöves csajszival?
És hogy jön ez az ötvösséghez? Nem tudom, megkérdeztem néhány kolleginát, közöttük több képzett ötvös is van:
… rézfánk? Rézcomb?
… bronz barna… csak próbálok valahonnan kiindulni…
…Igen, mert ha “rézfánk”, akkor nem bronzos macákat tett volna a képre.
…bronz fánkon szivárvány?
—fúú de az a rózsaszín fánk??
… rézcomb?
…rézre kifejlesztett “barnító” paszta doboza.
…a rézfánk fütyülőjét, semmi sem jut eszembe! Szabad a gazda!
Sajnos az alkotó (én) elképzelése a műről nem derült ki, (bevallom magam se tudom, mi ez) de egy biztos: Ha ezt eszed ilyen vékony combjaid lesznek! Mellesleg evés közben barnít is!
S ami még ennél is borzasztóbb, reggel csótányirtás volt a suliban. Csak úgy dőlt be az osztályba a vegyszer. Hamarosan már a számban is éreztem a vegyszer ízét…
Na azért, hogy jót is írjak, a következő 4 órában terméseket rajzoltunk, ceruzával, tűfilccel… Ez már közelebb áll az ötvösséghez. Bárcsak egyszer el jutnék oda, hogy meg tudjam csinálni ezeket térben, ezüstből… De félek, hogy ilyen sem lesz…
Szia,
Én már csak figyelem a tevékenységét az iskolának a volt fémműves osztálytársaknak. Sajnos az a helyzet, hogy egy akreditált OKJ-s iskolarendszerben működő történetnek nem szabad így működnie, szerintem nem is szabályos. Gyakorlatilag se az iskola sem pedig a tanárok nem tudják, mit is kell pontosan tenniük. Nincs folyamatos előre kidolgozott és végig vihető tematika Órák előtt pár nappal tudjuk meg mit kell vinni, mire kell készülni. Egy kreatív barkács hobbikör néz így ki körülbelül, mint ami az “iskolában” folyik. Mind ez havi 20 ezerért. Észre kell venni, hogy elment gyakorlatilag az iskola fele és még fémművesség sehol nem volt. Művészettörténet, rajz, festés – ezekből amin én részt vettem az első fél évben egy értékelhető művtöri óra volt azt is egy helyettesítő tanár tartotta. Rajz órák-festés? Hol vannak az alapok? Rajzolj aktot, csontokat, értem én, de egy kezdő, hogyan? milyen szabályszerűségeket kell látnia, stb… Az anatómia tanár úr az aki értékelhető dolgot letett az asztalra, de látszott, hogy Ő is csak azt kapta, hogy van 6 órája (alkalma) amiben rajzoltasson ilyen meg olyan pózban modelleket. Restaurátor művtöri tanárunktól többet vártam a festészeten. Nem nagyképűségből mondom, de én tanultam rajzolni, festeni, megkaptam az alapokat, gondoltam itt egy tanár tovább építi a tudást, hát ezt gyorsan el kellett felejtenem. Ezeken az órákon egy felügyelő volt velünk aki nézegette mit csinálunk.
Az is tisztán látszik, hogy egy egy óra csak be van szúrva töltelékként, mert éppen nem tudják mi legyen az iskolában az nap. Sajnos ez nem vicc hanem szomorú.
Mialatt, illetve miután már nem jártam be, többszőr felhívtak, hogy nagyon jó ajánlatuk van fémműves tanfolyamra, ahova még be lehet csatlakozni. Miután közöltem, hogy én járok már hozzájuk, illetve már nem tartok igényt erre a szolgáltatásra, hirtelen zavart csend és elnézést után letettük a telefont. Ez nem egy alkalom volt.
Kérdem én ennyi idő után hova csatlakozik be bárki is, meg mennyiért??? Mi ez az egész?
Ide nem lődörögni, szombati napot múlatni járnak be a felnőtt tanulók, hanem azért, hogy kitanuljanak egy szakmát.
Remélem én vagyok szkeptikus és mindenkiből akivel találkoztam kitűnő fotográfus, dekoratőr és természetesen fémműves lesz. Én szorítok nektek, hogy így legyen!!!
Magam nevében én egy ötvös mester mellé szegülök el megtanulni a szakmát, és a youtube-ot tanulmányozom. Továbbá ha ilyen színvonal mellett lehet akreditáltatni egy dolgot, akkor én tetoválást fogok oktatni, szerintem magasabb színvonalon és végeredménnyel.
Üdv. Krisztián
Szia Krisztián!
Köszönöm a hozzászólást! Sajnos, minden szavaddal egyetértek. Az elmúlt 2 alkalom volt eddig egyedül értékes óra, ahol valóban ötvösséget tanultunk. Az egyiken drótot húztunk, és forrasztottunk, a másikon ki-milyen ékszert tervezett, kő befoglalással megspékelve, azt kezdte el. És a tanár körbejárt, segített, javaslatokat tett, és kőkeményen kritizált!!!
A rajzórákon pont ez hiányzott. Rajzoltam ceruzával krétával, szénnel, de nem fejlődtem. Nem kaptunk instrukciókat, talán csak anatómián… A vállalkozás pedig kész röhej. A felét adta le, erről nincs anyag, a másik felére nem volt idő, így elvileg körbeküldette emailen, de sokaknak csak törtrésze, vagy semmi nem érkezett. Ráadásul az egész a nagy évtizedekkel ezelőtti marketing-bla-bla,s hasonlók, semmi ami valóban az ötvösségre vonatkozik, semmi korszerű értékesítése csatorna, valahol megrekedt még az internet előtti korszakban.
Szomorú, hogy sok osztálytárs csak annyit mond: nem érdekel, fő, hogy lesz papírom!
De azért reménykedem! És fő, hogy lesz papírom;)
Nagyon borzalmas ez a suli!4444
Hallottátok hogy átnevezték ?
Most Szinapszis szakképző és
Hobatus KFt néven csinálják ugyanazt a lopást rablást amit eddig a RING!! Nézzétek meg a véleményeket róluk el fogtok ámulni….
http://hvg.hu/itthon/20150113_Ringgate_Lenyeltek_az_allami_megaprojekt